Excelde her tüelü veriyi özellikle sayısal verileri tablolar ya dalisteler halinde tutma ve bu verilerle ilgili ihtiyaç duyacağınız tüm hesaplamaları ve analizleri yapabiliriz
Excel ile verilerle ilgili grafikler çizebilir kolay ve hızlı bir şekilde raporlar özetler hazırlayabilir istenilen verilere olaşabilir sıralayabilir sorgulayabiliriz
EXCEL NERELERDE KULLANILIR
Bilgisayarınızda oluştumak istediğiniz bir dökümanı düz bir dosya seklinde oluşturmaktansa elektronik tablolarla oluşturmak bazen büyük avantajlar sunabilir örneğin exceli kullanarak aylık gelirinizi iş veya özel hayat harcamalarınızı yoklama nöbet listesi gibi daha birçok rapor dosyasını kolayca oluşturabilirsiniz özel hayattada bir cok yerde kullanılabilecek olmasına karşın excel daha çok iş dünyasında çalışan bilgisayar kullanıcıları tarafından tercih edilir el ile bir tablo oluşturmak ve bu tabloyu biçimlendirmektense excel ile istenen tablonun meydana getirilmesi ve çeşitli formüllerle sonuca ulaşılması kesinlikle daha verimli bir yöntemdir örneğin işletmenin harcamalarına dair bir tablo hazırladığınızda excel sayesinde bu harcamaların tolamına çok basit bir formülü uygulayarak erişebilirsiniz yada toplam harcamaların en yüksek hangisinin olduğunu aramanıza gerek kalmaksızın basit formüller aracılığıyla ayıklayabilirsiniz excelin sistematik yapısı bu örnektende görebileceğimiz üzere işleri hem daha kolay hem de daha kestirme halr getirmeye yardımcı olmaktadır
KAYNAK:https://wmaraci.com/nedir/excel
http://dilaverajder.com/pratik-bilgiler-ipucu/excelin-tanitimi-ve-en-cok-kullanilan-excel-formulleri.html
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder